Centrum rehabilitacji. Twoja droga do sprawności

Czynne: Od poniedziałku do piątku 8.00 – 18.30, soboty 8.00 – 13.00 
Nr telefonu: 16 736 82 38

Jak pracować przy komputerze, by nie zrobić sobie krzywdy [ZDJĘCIA]

Nasz organizm lubi ruch i zmiany, każda pozycja siedząca jest dla niego pewnym obciążeniem. Tym bardziej warto zwracać uwagę na to, jaką pozycję przyjmujemy przy komputerze. Ułożenie rąk, nóg i bioder jest istotne, zwłaszcza jeśli w pracy za biurkiem czy za kierownicą lub choćby podczas popołudniowej rozrywki przy komputerze spędzamy długie godziny.

Krzesło 

zaopatrzone w:
✅ regulację wysokości i pochylenia oparcia lub oparcie maksymalnie wyprostowane

✅ wyprofilowane siedzisko – dopasowane do odcinka udowego nóg

✅ wyprofilowane oparcie – dostosowane do naturalnego wygięcia kręgosłupa

✅ podłokietniki na wysokości blatu

 

Podczas pracy powinniśmy mieć

✅ stopy oparte płasko na podłodze

✅ kolana ugięte pod kątem prostym

✅ plecy oparte o oparcie fotela

 



 

Biurko

powinno mieć:

✅ poziom blatu dostosowany do naszego wzrostu tak, aby odległość między dolną krawędzią stołu a siedzeniem krzesła wynosiła ok. 25 cm

✅ odpowiednio dużo miejsca na fotel i nogi

Podczas pracy 

✅ dłonie i łokcie powinny swobodnie spoczywać na biurku, tworząc z osią ciała kąt 90°

 



 

Monitor

ustawiony:

✅ w odległości ok. 40 – 70 cm od nas, z górną krawędzią pod linią oczu

✅ ekran pod kątem prostym, delikatnie poniżej linii wzroku, gdy siedzimy w pozycji wyprostowanej

Podczas pracy

✅ kark powinien być lekko pochylony. Obraz nie może znajdować się ani za nisko, ani za wysoko.

 

 


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


Zmieniaj pozycję

Pozycję, w której siedzimy, najlepiej często zmieniać, aby wprowadzić element ruchu do stawów biodrowych i okolice kręgosłupa.

Plecy niech pozostaną wyprostowane, ale ułożenie nóg możemy zmieniać co 25 – 40 minut. Na przykład najpierw siadamy z rozłączonymi kolanamia, a złączonymi stopami (tworzą trójkąt). Potem odwrotnie – złączone kolana, a rozłączone stopy. Na zmianę możemy też podkładać coś pod jedną i drugą stopę, by lekko unieść nogi.


 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖