Centrum rehabilitacji. Twoja droga do sprawności

Czynne: Od poniedziałku do piątku 8.00 – 18.30, soboty 8.00 – 13.00 
Nr telefonu: w kontaktach

Kiedy pacjent musi odwiedzić NFZ osobiście?

Narodowy Fundusz Zdrowia NFZ pomaga pacjentom w załatwieniu różnych spraw i problemów związanych m.in. z otrzymaniem Karty Ekuz, potwierdzaniem wniosków na sprzęt medyczny, skierowań na leczenie uzdrowiskowe itp. Zazwyczaj niezbędne informacje otrzymamy telefonicznie, a w których sytuacjach wizyta osobista jest najszybszą formą uzyskania potrzebnych porad?

Choć istnieją oczywiście i inne sposoby, osobista wizyta umożliwi pacjentowi najszybsze załatwienie potrzebnej sprawy w przypadku:

 

✔ kart EKUZ potwierdzających prawo do bezpłatnych świadczeń w innym kraju Unii Europejskiej, gdy wyjeżdżamy na wakacje, bądź nasz pracodawca kieruje nas na delegację. Wniosek o kartę może zostać wysłany pocztą, pocztą elektroniczną, faksem lub poprzez e-PUAP, a karta zostanie odesłana na adres podany przez pacjenta, ale dzięki wizycie osobistej otrzymamy kartę” od ręki”.

 

✔ wniosków na zaopatrzenie w wyroby medyczne, np. szkła okularowe, kule, wózki inwalidzkie, aparaty słuchowe i wiele innych. Oryginał wniosku może zostać wysłany pocztą, a po jego potwierdzeniu zostanie odesłany do domu na adres podany przez pacjenta, również jak w przypadku kart EKUZ, dzięki wizycie osobistej potwierdzimy zlecenie „od ręki”.

 

✔ dostępu do systemu ZIP czyli Zintegrowanego Informatora Pacjenta, w którym oprócz takich danych jak wybrany lekarz rodzinny czy status ubezpieczenia, otrzymamy informację na temat historii naszego leczenia oraz kosztów leczenia z ostatnich 10 lat. W przypadku tego systemu, jeśli posiadamy dostęp do profilu zaufanego możemy logować się do systemu bez wizyty w NFZ. Profil zaufany mają również osoby posiadające dostęp do niektórych bankowości internetowych – warto sprawdzić, czy logowanie za pośrednictwem naszego banku jest tutaj obsługiwane.

 

✔ dostęp do tzw. danych wrażliwych, np. historii naszego leczenia i ubezpieczenia, terminu ostatnio odebranej protezy zębowej czy zrefundowanych wyrobów medycznych. Wniosek o takie dane może zostać przesłany pocztą (konieczne jest wtedy podanie pełnych danych osobowych, adres do korespondencji oraz numeru PESEL i numeru dowodu osobistego). W przypadku wizyty osobistej, uzyskamy informację na odpowiednim stanowisku obsługi.

 

✔  zakwalifikowania skierowania na leczenie uzdrowiskowe wraz z prawdopodobnym terminem wyjazdu. Informacje te są również przekazywane pisemnie po zakwalifikowaniu wniosku bądź w przypadku konieczności jest uzupełnienia czy zaktualizowania skierowania.

 

 

Czym jest Telefoniczna Informacja Pacjenta (TIP)?

Od 13 listopada br. rozpoczęła działalność Telefoniczna Informacja Pacjenta. To nowa forma ułatwiająca kontakt z NFZ w całym kraju.

Pod numerem bezpłatnej informacji można uzyskać zdecydowaną większość potrzebnych danych: 800 190 590.